Botswana en Zuid-Afrika

14 januari 2023 - Kasane, Botswana

12-12-2022 t/m 18-01-2023

De formaliteiten bij de grens waren dit keer in 10 minuten geregeld. Ons verblijf in Zambia was korter dan gepland en dus hebben we wat extra tijd voor Botswana. Even uitblazen in Kasane waar we neerstrijken op de camping van de Chobe Safari Lodge. Eindelijk weer eens een keer normaal douchen en genieten van het uitzicht over de Chobe rivier met zijn vele olifanten, buffels, bokjes en een verscheidenheid aan vogels. Natuurlijk hebben we een dagje rondgereden in het Chobe NP. Ook hebben we een bezoek gebracht aan het Caracal Wildlife opvangcentrum. Onderweg naar het zuiden brengen we nog wat tijd door in de Nata lodge waar we de finale van het WK voetbal kunnen zien. Via Francistown komen we bij het Goo Moremi NP. Hier is het mogelijk om met een gids een wandeling door de canyon naar een waterval te maken. Leuk om te doen en een aanrader op een warme dag! In de schaduw is het aanmerkelijk koeler door de begroeiing en het waterstroompje dat door de canyon loopt. Het is wel een avontuurlijke route met stapstenen in het water en staalkabels als hulp om voorbij rotsen te klimmen.

14. Goo Moremi Gorge

2e Kerstdag rijden we Zuid Afrika weer binnen. We blijven een paar dagen op een prachtige plek in de buurt van Thabazimbi met een fantastisch uitzicht over het omliggende heuvellandschap. Wel jammer dat we hier ook weer alleen op de camping staan. Waar zijn toch alle toeristen? De hele reis hebben we ons verbaasd over het gebrek aan reizigers. Ook in Botswana tijdens het, normaal het drukste seizoen van het jaar, was er altijd meer dan genoeg plek. Best zorgelijk. Gelukkig was het in Pilanesbergen wel gezellig druk. Dit mooie bergachtige park is altijd de moeite van een bezoekje waard. De laatste dagen van ons verblijf verdelen we tussen Ronald in Kameelfontein en Country Park in Muldersdrift waar we onze Ford weer achterlaten.

Gereden route Zambia, Botswana en Zuid-Afrika, 7.477 kilometer

Route_Zuid Afrika_Botswana_Zambia

1. Yvonne:
    14 januari 2023
    Wat een geweldige foto’s weer !!
    Schitterend ☺️
  2. Bert en Ine:
    16 januari 2023
    Mooie foto’s weer. 😘😘
  3. Hennie:
    17 januari 2023
    Hennie: 17 Januarie 2023
    Gawe ontmoeting in Country Park by Muldersdrift! Pragtige fotos. Groete van ZA.
  4. Walter en Ivonne:
    18 januari 2023
    Hallo,
    We genieten van jullie practige verhalen en foto’s.
    We hebben een eigen camper in Australië en zijn al diverse keren Down Under gegaan.
    Daar hebben we Jorg en Babs ontmoet. En via hen hebben we jullie adres gekregen.
    We willen graag een aantal maanden door Namibie en Botswana reizen. Hebben jullie een e mail adres en de gelegenheid om wat vragen van ons te beantwoorden?
    We zouden er erg mee geholpen zijn.
    Groeten Walter en Ivonne
  5. Sjors en Monique:
    20 januari 2023
    Leuk!!! Stuur maar een email naar sjoqueATgmail.com (AT vervangen door @)
  6. Gert en Udona:
    25 januari 2023