Estland

22 september 2020 - Tallinn, Estland

17-09-2020 t/m 22-09-2020

Met windkracht 6 worden we zo naar de haven van Tallinn geblazen! Ondanks de harde wind hebben we toch een redelijk comfortabele oversteek van 2 uur gehad. In Tallinn parkeren we met uitzicht op de Baltische zee en vlakbij het centrum. Tallinn is onbetwist het hoogtepunt van Estland met zijn prachtig gerestaureerde ommuurde centrum dat tegen en op een heuvel is gebouwd. Het is een oude Hanse-stad met een kasteel, kerken van verschillende christelijke stromingen en paleizen. Naast het marktplein staat het middeleeuwse stadhuis. Het weekend dat wij er waren, was er een markt voor de minderheden uit de Estse bevolking. Gekleed in de traditionele klederdracht verkochten zij hun lokale producten. Erg gezellig en lekker!

20. Tallinn21. Tallinn

Na Tallinn zijn we verder langs de noordkust gereden. Oostelijk richting het Lahemaa Nationaal Park. Een dicht bosgebied langs de kust waar je heerlijk kunt wandelen. Verder naar het zuiden brengen we nog een bezoek aan Tartu. Een stad met een totaal ander karakter. Het is er drukker maar er is meer ruimte en groen in het centrum. Het centrum staat vol met klassieke gebouwen maar in een totaal andere stijl dan Tallinn. Door de aanwezige universiteit is het een erg levendige stad die bruist door de studenten.

24. Tartu

Onderweg naar Letland maken we nog een stop bij het meer van Otepaa. Een mooi meer tussen de heuvels en bossen. Ons bezoek aan Estland was misschien wat kort maar we hebben ervan genoten!

1. Marion en Mike:
    23 september 2020
    Merken jullie daar veel van de corona?
  2. Sjors en Monique:
    23 september 2020
    Helemaal niks. Geen grenscontroles, geen mondkapjes, geen afstand enz. Het leven gaat hier gewoon door!
  3. Peter:
    23 september 2020
    Weer superleuk om te lezen, mooie foto’s ook. Er straalt een rust van de mensen uit. Is dit ook de werkelijkheid. Ik hoop van wel natuurlijk! Een goede reis verder.
  4. Sjors en Monique:
    23 september 2020
    Ze zijn hier idd erg rustig en ontspannen.
  5. Gert en Udona:
    23 september 2020
    Top, goede reis.... en straks linksaf slaan richting Rusland?
  6. Sjors en Monique:
    23 september 2020
    Hopelijk volgend jaar Rusland.
  7. Anneke van Baars:
    23 september 2020
    Wat een schilderachtige huisjes. Vanuit een warm Griekenland wens ik jullie een hele mooie verdere reis toe.
  8. Sjors en Monique:
    23 september 2020
    Dank je wel!! Jij ook veel plezier en lekker genieten!!
  9. Ton Vogelzang:
    25 september 2020
    In het korte bezoekje aan Estland toch veel mooie dingen gezien. Geniet verder op jullie reis.
    Anneke en Ton
  10. Bert en Ine:
    28 september 2020
    Wat een mooie foto’s, het is maar goed dat ik niet langs die kraampjes loop,
    de sjaals en sieraden zijn prachtig!