Georgië deel II

31 mei 2022 - Gori, Georgië

24-05-2022 t/m 31-05-2022

Vanaf de grens zijn we direct naar Tbilisi gereden en hebben aan het meer geluncht. Er staat een harde, koude wind en het terrein is nat en modderig. In tegenstelling tot de vorige keer, nu niet geschikt voor een paar ontspannen daagjes. Ook hebben we de hoop opgegeven de Formule 1 race in Bakoe bij te kunnen wonen. Deze wordt op 12 juni verreden maar helaas zijn de landsgrenzen naar Azerbeidzjan nog gesloten. ’s Middags zetten we dus koers naar het westen Via de nieuwe weg vlot het lekker en halverwege de middag zijn we alweer in de plaats Gori waar we zorgen dat we weer internetbereik hebben. Voor 2,30 euro koop je hier voor een week onbeperkt internet. Best fijn dus! Net voorbij Gori is een groot tankstation met restaurants en parkeergelegenheid. Voor ons een prima plek om de nacht door te brengen. Het laatste stuk naar de Zwarte Zee kust is de snelweg nog steeds “onder constructie”. En dat betekend over smalle wegen, door dorpjes slingeren en tientallen gaten ontwijken. We kruisen steeds weer de werkzaamheden aan de nieuwe snelweg.

06. Onderweg

Het kost wat extra tijd maar uiteindelijk parkeren we Waggel op het strand van de Zwarte Zee bij de plaats Grigoleti. Hier is het lekker zonnig en de wind hebben we ook achter ons gelaten. Even een dagje ontspannen voor we richting Batumi gaan. Ook hier parkeren we weer pal in het centrum vlakbij de boulevard en met uitzicht op het reuzenrad. Het is hier gezellig druk en we vermaken ons een paar dagen voor we het laatste stukje richting de grens met Turkije rijden.

Gereden route Georgië, 1.245 kilometer

Georgië_totaal