Griekenland deel II

5 januari 2021 - Kalo Nero, Griekenland

30-11-2020 t/m 01-01-2020

Aan de westkust van het Griekse schiereiland Peloponnesos komen we bij het strand van Glyfa aan voor het vervolg van de lockdown...

Hier is het net wat warmer en verdwijnt de zon niet zo vroeg achter de bergen maar kunnen we, onder het genot van een biertje, de meeste avonden genieten van een mooie zonsondergang over de zee. In de omgeving is het mooi wandelen en fietsen door de duinen, het bergachtige achterland en de kleine dorpjes tussen de olijf- en citrusboomgaarden. We nemen een kijkje in Vartholomio met zijn weekmarkt en doen er de boodschappen. We lopen naar het kleine vissershaventje Ioniko en fietsen naar de ruïnes van een Romeins badhuis in Loutra Kyllinis.

01. Glyfa

10. Loutra Kyllini

De Griekse lockdown beperkt onze mogelijkheden maar we maken er maar het beste van! Het gezelschap van Nele en Rikkert en de andere gasten uit Duitsland, Engeland, Oostenrijk en Zwitserland maken dat de tijd toch erg snel voorbij gaat. Met kerst maken we het gezellig met een door de camping eigenaresse bereidt diner. Kort daarna begint het bij ons toch weer te kriebelen en verlaten we de camping om bij Elea, een stuk zuidelijker in de duinen, de rust op te zoeken. Nele en Rikkert komen een paar dagen later om samen met ons Oud en Nieuw te vieren. We bakken appelflappen, genieten van heerlijk Indonesisch eten en maken er een gezellige avond van.  We hopen dat 2021 een reisjaar gaat worden met minder beperkingen!