September 2010; Willy's Treffen, Duitsland, Luxemburg en België

29 september 2010 - Diekirch, Luxemburg

Vrijdag 3 september t/m maandag 6 september 2010 Mendig, Duitsland

N 50 21.310 E 07 18.080

Vandaag met Waggel vertrokken om voor het eerst een kijkje te nemen op het Willy's Treffen en de auto voor het eerst te gebruiken als kampeerauto.

Het Willy's Treffen is een bijeenkomst waar dit jaar een kleine 700 zelfbouw-kampeerauto's verzameld zijn. We hebben veel auto's bekeken, veel nieuwe ideeën opgedaan en tips gekregen. Onze auto en natuurlijk ook onze drie katten trokken ook veel bekijks! Het weer was fantastisch en het was een gezellig samenzijn wat zeker voor herhaling vatbaar is!

_MG_5711_MG_5720_MG_5708_MG_5707

Maandag 6 september t/m dinsdag 7 september 2010 Klüsserath, Duitsland

N 49 50.270 E 06 50.500

Tijdens het Willy Treffen hadden we gehoord over een ander treffen wat gehouden zou worden in Klüsserath. Omdat we het bij het Willy Treffen zo naar ons zin hadden gehad, besloten we om hier ook nog maar even een bezoekje te brengen. Via een klooster in Maria Laach rijden we naar Klüsserath. De weggetjes zijn bochtig en smal en we realiseren ons dat de routes van te voren even bekeken moeten worden om geen onaangename verrassingen onderweg tegen te komen. Het was een treffen wat voor de eerste keer door Nederlanders werd georganiseerd. Erg veel auto's waren er niet maar ook dit was weer leerzaam en gezellig! Het weer werkte hier wat minder mee, waardoor we besloten om na 1 nacht al naar Winterberg te vertrekken.

_MG_5774

Vrijdag 17 september t/m maandag 20 september 2010 Trier, Duitsland

N 49 44.374 E 06 37.477

Na ruim 10 dagen in Winterberg was het tijd om echt vakantie te gaan houden! We zijn vertrokken naar Trier en hebben hier een paar dagen op een camperplaats gestaan. Ook dit is compleet nieuw voor ons, maar er zijn ervaren camperaars genoeg die ons met raad en daad terzijde staan. We leren veel en ontdekken ook dat we een aantal essentiële zaken nog niet aangeschaft hebben. Ach, hiervoor was deze trip bedoeld!

Normaal gesproken reden er bussen vanaf de camperplaats zo de binnenstad in. Echter in het weekend reden deze niet. Dus wandelschoenen aan en lopen maar! Trier is een toeristische maar mooie stad met veel bezienswaardigheden. Het was het bezoek zeker waard!

_MG_5838_MG_5913

Maandag 20 september t/m dinsdag 21 september 2010 Saarburg, Duitsland

N 49 36.051 E 06 33.201

Vanaf Trier, via Luxemburg om bijna 600 liter te tanken, een klein stukje zuidelijker gereden naar Saarburg. Ook hier weer een camperplaats uitgezocht en we staan weer prima zo lekker aan het water. Saarburg is een klein stadje met een waterval die dwars door het centrum loopt. Hier was de grootste trekpleister de waterval en de terrasjes die eromheen lagen. Na een middagje door het stadje slenteren hadden we het hier wel weer gezien. Op naar Luxemburg!

_MG_5926_MG_5936

Dinsdag 21 september t/m vrijdag 24 september 2010 Alzingen, Luxemburg

N 49 34.150 E 06 09.600

Na de campeerplaatsen in Duitsland, was nu een camping in Luxemburg aan de beurt. In Alzingen vonden we een kleine camping. Het is wel duidelijk dat ze dit soort auto's niet helemaal gewend zijn, want er werd wel wat vreemd opgekeken. Het was hier wel allemaal prima geregeld, mooi schoon sanitair en openbaar vervoer voor de deur. Met de bus waren we in ruim 10 minuten in het centrum van Luxemburg Stad. Een leuke stad met enorme hoogteverschillen maar ook een plaats met veel drukte, zowel qua mensen als qua verkeer.

_MG_5985_MG_5986_MG_6017

Vrijdag 24 september t/m zondag 26 september 2010 Diekirch, Luxemburg

N 49 51.034 E 06 08.066

Vanuit Luxemburg Stad een klein stukje noordelijk gereden naar Diekirch. Ook hier weer een camping opgezocht omdat camperplaatsen in Luxemburg nog een onbekend begrip is. Het is wel duidelijk dat het kampeerseizoen ten einde is. De vaste staanplaatsen worden afgebroken en er is weinig meer te beleven. In het stadje zelf was een braderie met oude ambachten. De omgeving was prachtig, met veel bossen en glooiende heuvels.

P1020754

Zondag 26 september t/m dinsdag 28 september 2010 La Roche en Ardenne, België

N 50 10.582 E 05 35.824

Na de tank nog maar eens even bijgevuld te hebben, Luxemburg weer verlaten. We gaan op weg naar La Roche en Ardenne in de mooie Belgische Ardennen. Ook hier hebben we weer een camping gevonden. Het stadje zelf is erg toeristisch en er is een heus "soep-feest" gaande. Maar ook hier merk je dat het seizoen ten einde loopt want van de activiteiten die je hier in de zomer kunt doen, zoals kajakken, mountainbiken, abseilen enz. is weinig meer te merken. Na een luie dag met druilerig weer besloten we om morgen, voordat we naar huis rijden, nog een bezoek aan de grotten van Han te brengen.

P1020771P1020762

Dinsdag 28 september t/m woensdag 29 september 2010 Han sur Lesse, België

N 50 07.517 E 05 11.248

Aangekomen in Han sur Lesse bezoeken we de grotten. We lopen met een kleine groep ongeveer een kilometer door de grotten en we hebben een gids die alles haarfijn uitlegd. Halverwege wordt er nog een lichtshow gepresenteerd. Wonderbaarlijk hoe dit allemaal is ontstaan en heel bijzonder om te zien!

Voor de middag boeken we een safaritocht. Je gaat in een soort treintje langs een twintigtal wilde dieren. We zien onder andere zwijnen, bizons, lynxen, bruine beren, herten, uilen en nog veel meer! Erg mooi opgezet allemaal en leuk om ook een meegemaakt te hebben!

Helaas komt aan alles een einde en moeten we weer richting huis. We kunnen terugkijken op een geslaagde testrit. We hebben allerlei dingen kunnen testen en proberen en weten nu waar we nog aandacht aan moeten besteden.

_MG_6095_MG_6242

1.732 km gereden van vrijdag 3 september t/m woensdag 29 september 2010