VAE deel III

24 februari 2019 - Sharjah, Verenigde Arabische Emiraten

14-02-2019 t/m 24-02-2019

Dit keer zijn we bij Hatta weer terug in de Emiraten gekomen en hebben daar bij een stuwmeer de eerste nacht doorgebracht. Het groene meer ligt prachtig tussen de donkere, kale bergen te schitteren. Je kan er kanoën of met een waterfiets het meer ontdekken. Dit prachtige bergachtige gebied ligt slechts 150 kilometer van Dubai. In Dubai kamperen we met een aantal andere overlanders op het strand van Al Sufouh. Een prima plek en hiervandaan is het makkelijk Dubai te bezoeken met het openbaar vervoer. Zo combineren we een bezoek aan de Dragon Mall met het fonteinen spektakel bij de Burj Khalifa. De Dragon Mall bracht niet wat we ervan verwacht hadden maar de fontein show bij de Burj Khalifa was zeker de moeite waard. Na een rustdag op het strand met de andere overlanders, zijn we weer een dag de stad in geweest. Dit keer om de overweldigende bloemenzee van de Miracle Garden te bewonderen. Een “tuin” op zijn Dubais. Enorme Disney-figuren van kleurrijke bloemen en planten, een met bloemen bedekt Boeing vliegtuig en meters hoge katten en olifanten. Alles tot op de laatste bloem met zorg onderhouden!

12. Miracle Garden Dubai

Dit bezoek hebben we gecombineerd met een ander waterspektakel bij Festival City. Bij dit waterspektakel worden videobeelden op waterschermen geprojecteerd. Samen met een lasershow en de nodige vlammen was dit een hele belevenis! Vanuit Al Sufouh zijn we weer naar Sharjah gereden. Hier hebben we voor veel geld kaartjes gekocht voor de boot van zondag 24 februari naar Iran. Een nieuw avontuur wacht op ons!

Gereden route VAE, 3.702 kilometer

VAE_route

1. A.M. Krak:
    5 maart 2019
    Weer een hele ervaring rijker he , in het midden oosten , ik ben in 2012 in Qatar geweest , een land in het zand. Doha was een mooie stad met veel tegenstellingen , wel een hele bijzondere ervaring was dat ook om daar te zijn.Jullie nog een hele goede reis en take care.
  2. Sjoque:
    5 maart 2019
    Dank je wel.
  3. Yvonne:
    7 maart 2019
    Weer mooi omschreven allemaal.
    top!!!
    Enjoh in Iran..!! Xx