Zuid-Afrika deel I

12 december 2021 - Pretoria, Zuid-Afrika

01-11-2021 t/m 12-12-2021

Onze eerste weken in Zuid-Afrika zijn totaal het tegenovergestelde van onze eerdere ervaringen hier. De droge jaren lijken voorbij en we hebben vrijwel geen droge dag gehad sinds aankomst. Volgens de weersvoorspellingen zou het in het noorden beter weer zijn, dus starten we onze Ford, die ruim 1,5 jaar op ons heeft staan wachten, en vertrekken naar het noordelijke deel van het Krugerpark. Maar ook hier blijft de regen ons achtervolgen. De natuur kan het goed gebruiken en we zien alles snel groen worden. Er is een explosie van jong wild te zien, talloze piepkleine impala’s, giraffes, gnoes, buffels enz. Het vinden van de katachtigen daarentegen is, door de overdaad aan groen, heel wat lastiger.

Tijdens ons verblijf in het Krugerpark horen we het nieuws van de nieuwe Corona-variant Omicron. Hiermee is er een definitieve streep door ons plan gezet om een ronde te maken door Mozambique, Malawi, Zambia en Namibië. Te veel paniek, geannuleerde vluchten en restricties. Een reden dus om nog wat langer in het Krugerpark te blijven. We zien uiteindelijk toch nog 2 luipaarden, een bijzondere witte leeuw en diverse keren jachtluipaarden. Het blijft bijzonder!!

22. Krugerpark

04. Krugerpark

Na 25 dagen verlaten we het park om via Blyde Canyon en Loskop Dam weer naar Pretoria te gaan. In dit gedeelte van Zuid-Afrika blijft het regenachtig terwijl het in het westen aanzienlijk droger is. 3 keer raden waar we heen gaan.......

1. Sandra Helderman:
    prachtige fotos
  2. Albert:
    12 december 2021
    Leuk dat jullie Casper de witte leeuw ook gezien hebben. Bij Satara in de buurt? Geniet vd rest vd trip. Wij zijn weer terug in een koud en regenachtig NL. We zouden het liefst gelijk weer rechtsomkeer maken.
    Groetjes Sandra en Albert
  3. Sjoque:
    Ja idd bij Satara.
    Hier 30 graden en regen.
  4. Ellie:
    12 december 2021
    Weer mooi hoe jullie het maken lees jullie verslagen graag gr ellie
  5. Udona Hofstetter:
    Wat een prachtige foto's
  6. Noëlla:
    13 december 2021
    inderdaad weer prachtige foto's en veel plezier in het westen, ik hoop dat de regen jullie niet zal volgen ;-)
  7. Ton Vogelzang:
    13 december 2021
    Prachtige foto's, ondanks de regen. Wij genieten met jullie mee op afstand.