September 2011; Willy's Treffen en Zuid Duitsland

10 september 2011 - Mendig, Duitsland

Vrijdag 2 september t/m woensdag 14 september 2011 Mendig en Zuid-Duitsland

Vrijdagochtend 2 september vertrekken we voor een korte vakantie naar Duitsland, met als start, het bekende Willy’s treffen. De weersvooruitzichten voor de komende tijd zijn veelbelovend en de rit naar Mendig verloopt voorspoedig. Een korte file vlak voor aankomst mocht de pret niet drukken. Het treffen is georganiseerd op het terrein van het voormalige militaire vliegveld van Mendig. Op het terrein blijkt het al flink vol te staan en het is even zoeken naar een plekje. Het blijkt dat de voertuigen al vanaf woensdag binnen kwamen stromen. Na ons komen nog een flink aantal voertuigen die toch ook een plekje kunnen vinden. De auto’s staan hutje mutje en er heerst een gezellige bedrijvigheid. Het slechte weer van de afgelopen weken heeft een aantal bomen geveld waardoor een deel van het terrein moest worden afgezet en dat terwijl er meer voertuigen zijn komen opdagen. Het is een gezellig weekend geworden met heerlijk weer, gezellige barbecue avonden en het aanhalen van contacten met medereizigers. Ook dit weekend was het weer volop genieten van de enorme variatie in voertuigen en eigenaren.

IMG_0572IMG_0536IMG_0571

Maandagochtend vertrekken we richting het zuiden van Duitsland in de hoop dat we daar ook de komende tijd nog van wat lekker weer kunnen genieten. We rijden naar slot Hohenzollern bij het plaatsje Hechingen. Het slot ligt op een bergtop en onder aan de berg is een parkeerplaats waar we de nacht door brengen. De volgende dag gaan we het historische slot bekijken. Na een flinke steile klim staan we voor de ingang. De ingang ziet er erg nieuw uit, maar dat blijkt het enige wat over-gerestaureerd is. De uitzichten zijn wijds en het is slot erg mooi. De leefruimtes, kelders, kapellen en schatkamer zijn zeker een bezoekje waard.

IMG_0632

IMG_0641

´s Middags zijn we door gereden naar de camperplaats in Füssen. Op de fiets gaan we de volgende dag het slot Hohenschwangau bezoeken. Dit slot schijnt het voorbeeld te zijn voor het Disneyslot van Sneeuwwitje. Een slot met weinig historie en door de vroegtijdige dood van de eigenaar niet afgebouwd. Van de 100 kamers zijn er maar 35 gereed. Het witte slot ligt boven op een berg en wordt beschut door een andere, wat hogere bergrug, van waaruit je een mooi uitzicht op het slot hebt.

IMG_0658

De volgende dag rijden we naar het plaatsje Meersburg aan de oever van de Bodensee. Het weer is boven verwachting; temperaturen van boven de 25 graden. Hier willen we lekker een paar dagen blijven. Het plaatsje heeft een kleurrijk centrum met vakwerkhuizen, een klooster, wijncoöperatie, een wandelboulevard met terrassen en een haventje. Dit weekend zijn er wijnfeesten, maar omdat we geen wijn drinkers zijn hebben we dit aan ons voorbij laten gaan. We hebben het gelaten bij lekker eten, een biertje drinken en heerlijke ijssorbets aan de boulevard. Die zaterdag was er ook een jaarlijkse liefhebbers wielerronde van 220km rond het meer. Genoeg te beleven dus.

IMG_0701IMG_0725

Via een klein stukje Frankrijk gingen we over Luxemburg (om te tanken natuurlijk), door België, terug naar huis. We hebben dit stukje in twee dagen gereden om woensdag, vroeg in de middag, thuis aan te komen. Waggel heeft het prima gedaan en het olieverbruik lijkt na zijn laatste beurt flink te zijn afgenomen.

Gereden route (1.943 kilometer)

route 2011