Montevideo

22 maart 2023 - Montevideo, Uruguay

16-03-2023 t/m 22-03-2023

De ferry vanuit Buenos Aires zet ons af in de plaats Colonia del Sacremento en dan gaat het per touringcar verder naar Montevideo. We worden in een ander deel van de stad afgezet, dan we gedacht hadden. Lopen naar het oude centrum is geen optie. Dus nemen we een taxi naar Palacio Salvo waarin we een appartement hebben geboekt. Een sfeervol appartement op de 8e verdieping met een doorkijkje naar de haven. In het oude centrum staan mooi gerestaureerde gebouwen naast vervallen, dichtgespijkerde panden. Een wereld van verschil met Buenos Aires! En dan is alles ook nog eens zeker 3 tot 4 keer duurder!

06. Montevideo

Tijdens ons verblijf beginnen we alvast met contacten te leggen met de scheepsagent en de regelaar in de haven. Ook zorgen we dat vooraf alle betalingen zijn gedaan. En dan is het afwachten. Maandagochtend 20 maart zien we de Grande Amburgo vanuit ons appartement de haven binnenlopen. Eindelijk!! Maar we moeten nog twee dagen geduld hebben. De auto wordt pas vrijgegeven als het schip weer vertrokken is. Balen!! Toch ineens vrij plotseling krijgen we bericht dat we woensdagmiddag in de haven verwacht worden. We kunnen Waggel gaan ophalen. Al 5 weken lopen we met een knoop in onze buik rond door alle schades en inbraken die plaatsvinden op deze overtocht. Naast Waggel staat er nog slechts 1 andere camper aan boord. Of dat positief is moet nog gaan blijken..... Met onze bagage worden we naar het terrein gebracht waar Waggel op ons staat te wachten. We zijn erg nerveus maar moeten wederom geduld hebben omdat er andere voertuigen verplaatst moeten worden voor we erbij kunnen. Van een afstand zien we hem al staan. Als we er eenmaal bij kunnen zien we al snel dat Waggel onbeschadigd is en ook binnen lijkt alles nog aanwezig. Al ligt een deel van de inhoud van de kasten op de grond. De kasten zijn na de douane inspectie niet meer vergrendeld. Dat was snel weer opgeruimd. De andere camper had minder geluk. Die is flink geplunderd. Kleding, schoenen, medicijnen en zelfs de startaccu zijn verdwenen. De eigenaren zijn erg ontdaan terwijl wij juist erg opgelucht zijn. Onderweg naar de uitgang van de haven moeten we nog even langs de douane en dan gaan we onderweg naar onze eerste camping in Uruguay.

12. Montevideo

1. Arend:
    8 april 2023
    Heb je goed gedaan, alles beveiligd. Heb je ook een plaat op je dakluik? Ik zoek nog de tekening......Veel plezier nu kan het beginnen.
  2. Adrie:
    8 april 2023
    Een hele opluchting dat Waggel gezond en wel is gearriveerd en zal jullie reisverslagen weer met veel plezier lezen. Geniet van jullie nieuwe avonturen!!