VAE deel II

1 januari 2019 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

13-12-2018 t/m 25-01-2019

Na een pauze van drie maanden in het hete, droge klimaat van Dubai, start Waggel direct. Helaas was dit van korte duur. Al snel gaat de motor onregelmatig lopen en stopt. Dat was het begin van enkele dagen zoeken naar het probleem wat uiteindelijk in de diesel aanzuigleiding bleek te zitten. En als dan eindelijk het probleem gevonden en opgelost is, zijn de accu’s leeggestart! Gelukkig zijn Gerd en Jutta in de buurt en helpen ze ons met hun Mankat en startkabels. Gezamenlijk zijn we naar het travellersfestival gereden dat in Mushrif Park in Dubai georganiseerd is. We zijn hiervoor uitgenodigd de hulpvaardige Saleh en zijn vrienden van de Dubai Riders. Een groep die per motor de wereld bereizen. Het is een bijzonder evenement met sprekers van over de hele wereld en lekker eten. We staan met Waggel bij nog 7 andere overlanders en het was gezellig.

07. Dubai Travellersfestival08. Dubai Riders

Na het festival zijn we via Medinat Zayed naar de Liwa oase gereden. In Medinat Zayed pikken we nog een staartje mee van een kamelenfestival met o.a. kamelenraces en een beauty contest voor kamelen. Iets voorbij Liwa in de duinen is een totaal ander evenement gaande. Racen met zandbuggy’s tegen de steile duinen. Een door “drag-race” op een zandduin met een helling van 50 graden. Wat een herrie en spektakel! We zijn er een week gebleven. Terug in Sharjah ontmoeten we Gerd en Jutta weer. Ze laten ons nog wat mooie stukken van Dubai en Sharjah zien en gaan met ons op banden jacht. Tijdens ons tripje naar Liwa hebben we twee lekke banden gehad die niet meer te repareren zijn. Er zat niks anders op dan nieuwe aan te schaffen. Met de nieuwe banden gaan we richting Oman.

1. Yvonne:
    1 februari 2019
    Wat een spektakel . En wat een belevenissen.!! Fijne en veilige reis in oman
  2. Marja:
    2 februari 2019
    In ieder geval is het absoluut niet saai, jullie reizend leven, heerlijk zo het andere te leren kennen, inclusief de hindernissen die jullie zo af en toe meemaken.
    Leuk verslag.
  3. Bert en Ine:
    2 februari 2019
    Mooie verhalen, en schitterende foto’s!
  4. Ton Vogelzang:
    3 februari 2019
    Fijne voortzetting van jullie reis. Doe de groeten aan Jutta en Gerd. Wij vertrekken half april richting Mongolie.
  5. Noëlla:
    4 februari 2019
    ik had die beauty contest van de kamelen wel willen zien, was er ook een bikini-ronde? :-).
    veilige reis en ik verheug me nu al op het volgende verslag+foto's :-)