Zuid-Afrika deel II

7 januari 2022 - Upington, Zuid-Afrika

13-12-2021 t/m 07-01-2022

Op onze route door het noordwesten van Zuid Afrika,  doen we een aantal plaatsen aan waar we nog niet eerder geweest zijn. Zo stoppen we bij een vakantiepark op een erg mooie plek. Barberspan Nature Reserve is een vogelaars- en vissers paradijs maar heeft duidelijk betere tijden gehad. Een stuk zuidelijker brengen we wat dagen door in het Sandveld Nature Reserve dat tegen het Bloemhof stuwmeer ligt. Een mooi wildpark met o.a. neushoorns, diverse soorten antilopen en gnoes. Via Kimberly rijden we dan naar Witsand. Onderweg worden we verwelkomt door inktzwarte wolken en een wolkbreuk met hagel en hevige regen. Witsand is een speciale plek. Tussen de rode Kalahari duinen ligt een strook met witte zandduinen. Het contrast is spectaculair.

07. Witsand

Tijdens ons verblijf hier begonnen we ons allebei wat minder lekker te voelen. Monique was zweterig en had wat verhoging. Sjors begon te hoesten en ontwikkelde, net als Monique, een flinke verkoudheid. De dagen erna krijgt Monique er spierpijn bij, zijn we erg snel moe en hebben wat luchtgebrek. Overduidelijk corona....Toch moeten we door en we vinden een rustige plek om bij te komen in de buurt van Upington. Zo gaan ook de kerstdagen voorbij. Als we na een paar dagen weer op de been zijn, boeken we een week op de camping van Augrabies. De beroemdste watervallen van Zuid-Afrika zijn op dit moment erg indrukwekkend. Het regent al weken in de Drakensbergen en al dat water stort in enorme hoeveelheden, hier naar beneden. In het nieuwe jaar zijn we terug in Upington. Voor we de grens naar Namibië over kunnen, hebben we een negatieve PCR test nodig. Alleen is de schrik groot als Monique (nog) positief test! Wat nu? Na diverse telefoontjes blijkt dat we met een doktersverklaring wel de grens over kunnen. Er wordt een afspraak met een dokter geregeld voor dezelfde dag. Hier wordt Monique uitgebreid onderzocht en stapt met een corona-vrij verklaring, de deur weer uit. Met een dag vertraging vertrekken we de volgende ochtend alsnog richting de grens met Namibië.

1. Totti:
    26 januari 2022
    Nice to read, that you survived Corona and such a great trip.
    We miss SA so much, but we're working on it :)
    Have a great time!
  2. Gerard Helderman:
    26 januari 2022
    Leuk te lezen. Gelukkig is Monique herstelt. Fijne reis verder.
  3. Ellie:
    26 januari 2022
    Wat een schitterende foto's weer
    Hopelijk hebben jullie geen last meer van corona
    Gr ellie
  4. Bert en Ine:
    27 januari 2022
    Mooie foto’s weer.
    Bert en Ine 😘
  5. Anneke van Baars:
    27 januari 2022
    Wat een mooie kleurrijke foto's. Hoop dat jullie nu weer corona vrij zijn en de reis voort kunnen zetten.