AR; Gualeguaychu t/m Córdoba

9 april 2023 - Córdoba, Argentinië

31-03-2023 t/m 09-04-2023

Het is druk bij de grens door de aanstaande vrije paasweek. Het kost dus wat tijd maar de grens zelf gaat heel soepel. De grensformaliteiten van beide landen gebeuren zelfs tegelijkertijd. Het is wel wat onduidelijk want er worden geen stempels meer in de paspoorten gezet. Als alles is afgehandeld rijden we de lange brug over de Rio Uruguay, op.  Aan de andere kant ligt een paar kilometer verderop de plaats Gualeguaychu. Geen schilderachtig plaatsje maar goed genoeg om diesel te tanken en inkopen te doen, voor een fractie van de prijs in Uruguay. Rosario del Tala is onze volgende stop. We blijven hier op de gemeentecamping. Heel gezellig. Regelmatig worden we aangesproken en we worden zelfs geïnterviewd voor de lokale krant/website.

04. Rosario del Tala

Na deze stop is het kilometers maken door een wat minder aansprekend landschap en op elkaar lijkende plaatsjes. De wegen zijn niet erg breed en kunnen ook wel wat onderhoud gebruiken. Best vermoeiend dus! In Cordoba aangekomen besluit onze navigatie een pauze in te lassen. Niet echt een handig moment. We moeten de noordelijke ringweg richting het westen hebben en terwijl de navigatie wordt herstart tuffen we achter een oude, langzaam rijdende vrachtwagen aan. Uiteindelijk vinden we de camping aan de westkant buiten de ringweg. Het is een grote camping in een park met diverse sportvelden. Een prima plek voor een aantal dagen. Op paaszaterdag laten we ons door een Uber in het centrum afzetten. Het is er nogal druk en in het winkelgedeelte is er zelfs geen doorkomen meer aan. Er staan zelfs lange wachtrijen voor kleding- en schoenenwinkels. Blijkbaar wil iedereen er paasbest uitzien! Eenmaal in het oude centrum wordt het een stuk aangenamer. Vooral de straten rond het San Martin plein zijn de moeite waard. Een mooi schaduwrijk plein met een flinke kathedraal en de nodige oude gebouwen. Natuurlijk zijn er genoeg gezellige terrasjes en ijssalons. De dagen op de camping gebruiken we verder voor wat onderhoud en huishoudelijke taken zoals het doen van de was.

1. Hennie:
    17 april 2023
    Baie insiggewend! Baie dankie vir die mooi fotos. Groete
  2. Marieke Verzijlbergh:
    17 april 2023
    Leuk om onze route van 6 maanden geleden door jullie ogen te zien!