AR; NP Quebrada del Condorito t/m Mendoza

17 april 2023 - Mendoza, Argentinië

10-04-2023 t/m 17-04-2023

Al snel na Cordoba wordt het bergachtig. In de 75km naar onze volgende overnachtingsplaats gaat het van 450 meter naar 1900 meter door een prachtig landschap. Onderweg zien we ineens condors vliegen. Dus snel gestopt. Ze zijn heel dichtbij en vliegen pal over onze hoofden. De enorme vogels zweven moeiteloos naar grote hoogten met hun spanwijdte van ruim 3 meter. Een mooie belevenis! We vervolgen onze weg naar NP Quebrade del Condorito. We registreren ons en mogen op de parkeerplaats van het park, kamperen. Van hieruit maken we een mooie wandeling van 12km naar een uitzicht punt met de naam Balcon Norte. Hier heb je een wijds uitzicht over een breed dal waar vrijwel altijd condors vliegen. Dit keer alleen op grote afstand helaas.

04. Quebrada del Condorito

Bij de plaats Villa Dolores hebben we de bergen weer even achter ons gelaten en rijden we door een vlak landschap. Verderop naar het westen bij NP Sierra de las Quijadas is er een grote canyon ontstaan. Ook hier zijn diverse wandelroutes uitgezet. We maken 2 wandelingen naar de uitzichtpunten dwars door de baksteen-rode rotsformaties. Op het laatste deel van de route naar Mendoza passeren we nog een duinlandschap. Dor en droog met flinke duinen en wat lage begroeiing. Heel apart! In Mendoza staan we op de overlanderscamping met reizigers uit Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Argentinië, Chili en Brazilië. Een gezellige boel! We nemen de bus naar het centrum en halen hier herinneringen op van onze reis uit 2008. We vermaken ons hier wel al is het de laatste dagen wel afgekoeld naar maar 13 graden...

1. Gert en Udona:
    19 april 2023
    Prachtig om daar jullie voetstappen achter te laten...
  2. Noëlla:
    20 april 2023
    het blijft toch heerlijk om 'n klein beetje met jullie mee te reizen :-) 👍
  3. Bert en Ine:
    Wat een mooie foto’s, en leuk dat jullie er zelf af en tie op staan. 😘💕
  4. Sigi:
    23 april 2023
    heel mooie foto's 🤩
  5. Monique:
    In recordtijd jullie verslagen van de afgelopen 3 jaar gelezen nu ik jullie site weer gevonden heb. Ontzettend leuk om te lezen en fijn dat de knie weer wandeltochten toelaat. Zelf waren we vorig jaar 7 weken in Nepal met de rugzak nadat we in de zomer de Laugavegur naar Skogar in IJsland liepen.
    Groet Monique uit Pijnacker
  6. Sjors en Monique:
    24 april 2023
    Hé Monique leuk van je te horen en fijn dat jullie ook nog steeds genieten van fijne reizen en mooie wandelingen.