Polen

8 oktober 2020 - Millingen aan de Rijn, Nederland

30-09-2020 t/m 08-10-2020

Vanuit Litouwen rijden we via de grensplaats Podwojponie , Polen binnen. Na een paar kilometer regelen we een tolkastje, wat hier verplicht is. We rijden dwars door het Mazurisch Merengebied en maken ten zuiden van Gdansk een tussenstop bij Malbork. We bezoeken hier het Mariënburg kasteel. De volgende dag gaan we door naar Gdansk en vinden hier een prachtige plek aan de haven. Het centrum is op loopafstand. Het centrum verrast ons met zijn mooi gerestaureerde gebouwen. Het is er erg gezellig dankzij de vele terrassen. Het oude centrum is voornamelijk wandelgebied en het is er druk. Na de Baltische Staten waren we een beetje “steden-moe” maar we zijn blij dat we deze stad niet gewoon voorbij gereden zijn! Echt een aanrader om naar Gdansk te gaan!

02. Malbork

09. Gdansk

Omdat ook het weer wat minder wordt rijden we wat meer kilometers per dag. Wel maken we nog een stop bij het strand van Kolobrzeg. Vanaf hier rijden we via Berlijn de kortste route door Duitsland. Door de vele files en wegwerkzaamheden duurde het toch nog langer dan verwacht. In de buurt van Bad Bentheim bezoeken we Jan en Mariska en hebben veel bij te kletsen. De volgende dag maken we de ronde compleet en zijn we weer thuis!

Gereden route totaal, 10.894 kilometer

route_2020

1. Marieke Verzijlbergh:
    12 oktober 2020
    Welkom terug in ons kikkerlandje. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt! Inspirerende foto's. Wie weet volgende zomer.
  2. Anneke van Baars:
    13 oktober 2020
    Jullie kunnen weer terugkijken een mooie reis.
    Thuis nog even nagenieten van alle indrukken en foto's en dan kunnen jullie je voor gaan bereiden op de volgende trip. Die zit vast al in de pen. De "after corona" trip.
  3. Ton Vogelzang:
    21 oktober 2020
    Welkom thuis. Mooie reis geworden zonder al te veel technische problemen, Nu de voorbereidng voor de mogelijke reis naar Rusland en de Stan landen. Wij hebben nog kaarten en boeken (LP) beschikbaar. Groeten van ons beiden